Direktlänk till inlägg 23 maj 2015

TOMASLUNDEN. IV.

Av heiligenkreutz - 23 maj 2015 11:31


SAMTALET MED  ANDERS:

Jag skulle vilja tala om för dig, att revisor-mappen till

revisorberättelsen ordnade vår revisor-suppleant.

  Jag skulle vilja höra om du önskar att fortfarande stå kvar,

som revisor i vår förening.

Om du inte tänkt att göra det; har vi en ersättare till detta revisionsuppdrag.


Till valberedningen:

För föreningen kan det vara en fördel; att några inom föreningen; har

revisionsansvaret.



SAMTALET MED ELONE.

Hur har dagen varit; Elone??

Jag tittade på revisions berättelsen;

det var fint gjort, ty gärna till dig den uppmuntran. 

Anders som ordinarie revisor kunde ju inte komma av hälsoskäl.

Du fick istället för honom; hjälpa till med revisons-uppdraget.

När jag besökte honom efter förra revisionsmötet för att få hans namnteckning på revisionsberättelsen.

Sa han att kommer att säga till hur länge han vill ansvara för sitt revisionsuppdrag.   

Jg skall ringa till honom.

Jag vill fråga dig, Elone om du vill bli invald till revisor i föreningen; om han frånsäger sig detta uppdrag.

Du får gärna läsa revisionsberättelsen på Årsmötet. Eftersom det kan uppmuntra dig; att göra det.

Vill hon det blir hennes revisorsuppleants plats ledig.



Revisorsuppliant  kan man kalla

Ersättare.


Det är Janowe.

Jag får gratulera mamma Elone på Mors dag!!

Hur har veckan varit; Elone?

Jag tittade på det där programmet om tiggarna.

Vad fick du för intryck av det?

När jag ringde till Anders kände jag ett med- lidande till honom i all uppmuntran. 

Frågade honom om han ville stå kvar som revisior?

Om han inte tänkte att göra det;  har vi en ersättare.

Undrade vad du hette?

Han samtyckte att det var bättre att någon i föreningen tog över det!

Han är revisor på ytterligare två andra ställen; blev klar med dem innan sin sjukskrivning.    

Jag har ett litet förslag!!

Som vi växlade när vi gick igenom revisions-pärmarna.

På samma sätt kan vi göra när det gäller revivisiosberättelsen.

Då kan vi känna en uppmuntan i vad vi gör. 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.

tt

Av heiligenkreutz - 10 januari 2016 20:32

dd

Av heiligenkreutz - 10 januari 2016 20:32

Av heiligenkreutz - 10 januari 2016 20:32

yy

Av heiligenkreutz - 10 januari 2016 20:31

Av heiligenkreutz - 10 januari 2016 20:31

VISA OCH KLOKA ORD  TILL NUTIDENS MÄNNISKOR.  LXXII.   11.000  Irrande och fladdrande blickar och tankar;   ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards