Alla inlägg under februari 2012

Av heiligenkreutz - 18 februari 2012 13:35



                                                          FINA TANKAR I VARDAGSLIVET.



                       Har du haft några intressanta drömmar i natt ?

          Man tänker på dem hela tiden, och vill vara med dessa , se saker med dem.

          Det är ett omöjligt ideal att tro att man kan vara snäll hela tiden, och aldrig bli besviken

          på dem.

          Det är svårt, jag menar, drömmen är kortlivad.

          Man måste fortsätta hoppas på att det finns något mer.

          Det är alltid när man allra minst väntar det som något oväntat händer.  


        

Av heiligenkreutz - 12 februari 2012 20:33

                                               

               DEN GENETISKA MÄNNISKAN.

Det finns väldigt många olika gener ibland olika människor i den mänskliga mänskligheten. 

Det kan vara intressant att närmare studera hur dessa olika gener utvecklas och styr en människans

existensnärvarande som en levande varelse.

En människa Personliga läggning  och Kemi kan ge en klar bild, genom olika beteendemönster,

alltså hur på olika sätt man beter sig i olika svåra situationer.

Vissa människor har aggresiva gener som ger uttryck ett häftigt vredesutbrott, samtidigt kan man

ge uttryck för sin vrede och häftighet, med en otyglad tunga, man kan säga att häftigheten och

vredesutbrottet går ut den vägen.

En Fader och en Moder bär på olika genetiska anlag, precis som två eller flera syskon, gör det.

                   DEN GENETISKA ENVISHETEN:

Ibland möter man äldre människor som fortfarande lever av och i denna Envisheten, som man fått

 ärva genom sina genetiska föräldrar.  Under sitt liv har man aldrig blivit riktigt fri ifrån denna Envisheten .

Man har inte ödmjukat sig och ansträngt sig för denna frihetskänsla från själva Envisheten, som har en förmåga att trälbinda en människas tankevärld och hennes hjärta.  Envisheten har en negativ påverkan och inflytande, först på dig själv och din omgivning, när man är villig att bearbeta sin karaktär och växa ifrån Envisheten.

Underordnar man sig Envisheten, av All den energi och tid utav mitt dyrbara liv, ger bort till henne

av min tankevärld, mitt hjärta och min otyglade tunga.

Envisheten i samarbete med Högmodets-egoism i mig själv , gör att Envisheten växer till i mitt liv, utifrån dessa möjligheter som den får utav mig, när jag också styrs och domineras utav Högmodets-Egoism.

Detta beteende kan vara ett hinder för mig själv att odla upp en långsiktig social gemenskap med mina medmänniskor i min omgivning. Envisheten har det problemet att den inte är villig med att underordna sig någons annans vilja, utan att hela tiden alltid vilja att hennes beslutsamma vilja alltid ske.  

Två människor som har samma genetiska problem med Envisheten, kan ha väldigt svårt att komma överens i olika beslut. Den ena individen vill göra på det sättet, den andra på ett annat sätt, en sådan gemenskap kommer inte att fungera  på längre sikt.   Den är faktiskt ohållbar.

Den har en ovillighet med att lyssna på vad andra tycker och tänker.

Envisheten är osocial med sitt tänkande och handlingssätt, utifrån att jag vill inte göra det som andra vill göra.


Av heiligenkreutz - 10 februari 2012 08:04

            

              EN ANDA AV GIRIGHET

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards